man med tomteluva framför en bild med servisec logga

God jul önskar vi på Servisec!

Nu när vi närmar oss årets slut blickar vi tillbaka på ett speciellt 2020. Ett år med många nya och oväntade utmaningar. Men tillsammans med våra fantastiska kunder och otroliga medarbetare har vi på Servisec lyckats fylla det här året med positiva händelser. För oss är service och säkerhet som viktigast när det behövs som mest.

Här får ni ta del av några av de höjdpunkter från våra olika tjänsteområden som har gjort det här till ett minnesvärt år med många ljuspunkter. Nu blickar vi framåt mot ljusare tider!

 

Lokalvård och drift – nu servar vi även Göteborg

En väldigt trevlig nyhet var att vi fick en förfrågan från en av våra större kunder om vi kunde etablera oss i Göteborg för att hjälpa dem med deras lokalvårdsbehov där. Vi hjälper dom sedan tidigare med service och säkerhet deras lokaler i Solna.

Våra flexibla och alerta medarbetare levererar närvaro, service och funktion i ett nära samarbete med kunden och har blivit en del av deras verksamhet. Tack vare den närheten kan vi fånga upp minsta förfrågan och önskemål för att hålla en så fin och fräsch nivå som möjligt. Sedan maj levererar nu vårt härliga team med Phen i spetsen samma service, flexibilitet, snabba insatser och närvaro på deras kontor i Göteborg. Tack för det förtroendet!

 

Parkeringstjänster – smidigare parkeringslösningar

Den gamla manuella hanteringen av fysiska parkeringstillstånd är en krånglig och tidsödande procedur för alla inblandade. I dag servar Servisec allt fler parkörer med digitala parkeringstillstånd, och parkeringstjänsterna har blivit betydligt enklare och säkrare. All hantering av tillstånden sker digitalt via mejl och webb. Det behövs inga fysiska möten och hanteringen sköts snabbt, tryggt och smidigt.

I god tradition så fortsätter vi skänka en del av intäkterna från kontrollavgifterna till Fryshusets satsning för Ensamma Mammor.

 

Gods- och miljöhantering – nu servar vi även Täby Centrum

Sedan mars i år har vi fått förtroendet att sköta avfallshanteringen i Täby Centrum. Vi är enormt tacksamma för det förtroende vi får av fastighetsägaren Unibail-Rodamco-Westfield. Tillsammans med våra andra kunder Nacka Forum och Solna Centrum kan vi nu leverera service och säkerhet till tre av landets största centrum, något vi är oerhört stolta över.

Det här har vi lyckats med tack vare vår fantastiska personal. De är ryggraden i verksamheten och nyckeln till en förstklassig service. Vi utbildar kontinuerligt vår personal och har dagliga avstämningar som hjälper oss att leverera bästa möjliga service till våra kunder. Självklart har vi tagit med vårt fokus på miljö och hållbarhet till Täby Centrum.

 

Bevakning, Rond och Ryck – vi fortsätter vår tillväxt

Under året har vi fortsatt växa inom bevakningsområdet. Ett kvitto på det otroliga jobb vi gör är att en stor del av våra befintliga kunder har förnyat och expanderat vårt samarbete – något som gläder oss oerhört.

Att expandera är alltid kul – men extra roligt när det grundar sig i de resultat vi tidigare lyckats prestera. Vidare har många nya kunder tillkommit på referens och kontakt via våra nöjda kunder. Ett tydligt exempel på hur högklassig leverans ger tillbaks!

 

Slutligen, några ord från vår nya VD Robert Wollner

Ett ytterst konstigt år går mot sitt slut. Den starka trenden från 2019 fortsatte in i det nya året med en kraftig tillväxt under de första månaderna i 2020. Sedan skedde det som ingen kunnat missa och stora delar av våra kunders verksamheter stannade av; och därmed även vår. Alla utmaningar till trots har vi lyckats ta oss igenom det här året och därtill lyckats växa.

Vi har sett flera nya avtal inom samtliga av våra områden: bevakning, avfallshantering och lokalvård. Parkeringen såg en minskning när pandemin bröt ut i mars, vilket inte är så konstigt, men under hösten har vi sett en ökning även inom det området. Vi är även i full gång med arbetet med att etablera oss i Göteborg. Vår driftschef och hennes team arbetar nära kunderna för att kunna leverera våra tjänster med samma höga servicenivå som våra andra kunder vant sig med.

De som följt Servisec lite närmare är medvetna om att vi gick in i en rekonstruktion i mitten på September. Vi är nu halvvägs genom den processen och kan glatt meddela att vi fått godkännande från Tingsrätten att jobba vidare in i nästa fas. Det gångna kvartalet har gått ut på att skära i stabskostnader, skjuta på investeringar, omförhandla avtal och vårda både kund- och leverantörsrelationer. Jag är därför oerhört tacksam för de som följt oss och visat stort tålamod under denna period.

Slutligen vill jag understryka att den fantastiska tillväxt som Servisec har sett under året har sin grund i en enda sak; förtroende. Förtroende från både befintliga och nya kunder. Och det är enbart tack vare våra dedikerade och lojala kollegor och den kunskap vi gemensamt besitter. Det är det som ger oss kraften att alltid göra det snyggt, tryggt och säkert. Vad som än händer så lever vi upp till våra värderingar och levererar den service och säkerhet som våra kunder efterfrågar och respekterar. Nu går vi mot en välförtjänt ledighet och jag ser fram emot att fortsätta utveckla Servisec tillsammans med er!

Mot ljusare tider! Tack för ett händelserikt 2020, vi ses 2021.

Ta väl hand om varandra! God jul och gott nytt år!

Robert Wollner
VD Servisec AB